?> Άρθρο του Σ. Σπυρίδων για την Παγκόσμια Ναυτική Ημέρα - New
23 Sep 2023

ΝΕΑ

26 Σεπ 2018

Άρθρο του Σ. Σπυρίδων για την Παγκόσμια Ναυτική Ημέρα

Κοινοποιήστε

Το φετινό θέμα της Παγκόσμιας Ημέρας Ναυτιλίας είναι «Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός (ΙΜΟ) 70: Η Κληρονομιά μας – Καλύτερη Ναυτιλία για ένα Καλύτερο Μέλλον». Με αυτό τον τρόπο παρέχεται η ευκαιρία να αναδειχθεί και να προβληθεί ο τρόπος με τον οποίο ο ΙΜΟ εξελίχθηκε και προσαρμόστηκε, ενώ ταυτόχρονα παρέμεινε συνεπής στη γενική του αποστολή – να προάγει μια ασφαλή, φιλική προς το περιβάλλον, αποδοτική και βιώσιμη ναυτιλία. Το 2018, άλλωστε, ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός (ΙΜΟ) γιορτάζει δύο μεγάλες επετείους: τα 70 χρόνια από την υιοθέτηση της Σύμβασης του ΙΜΟ και τα 60 χρόνια από την ημέρα που αυτή τέθηκε σε ισχύ.

 

Αναμφίβολα, η ελληνική ναυτιλία έχει πλούσια κληρονομιά. Αποτελεί εθνικό κεφάλαιο και θεμελιώδη πυλώνα για την ανάπτυξη και ευημερία της χώρας μας.

 

Διαχρονικά, αλλά και ιδιαίτερα στη σημερινή δύσκολη οικονομικά συγκυρία για την Ελλάδα, η ελληνική ναυτιλία προσφέρει ανεκτίμητης αξίας πόρους στην εθνική οικονομία, συμβάλλει στην κοινωνική και οικονομική ανάπτυξη των νησιωτικών και ακριτικών περιοχών της χώρας και αποτελεί τον πιο ανταγωνιστικό και εξωστρεφή τομέα της ελληνικής οικονομίας.

 

Ωστόσο, για να ανταποκριθεί η ελληνική ναυτιλία στους τέσσερις άξονες της ευρωπαϊκής ναυτιλιακής στρατηγικής, όπου εστιάζουν στην ανάδειξη της ναυτιλίας ως βιώσιμης λύσης μεταφορών, στη προώθηση της ναυτιλίας μικρών αποστάσεων, στην ευρωπαϊκή ηγεσία για μια παγκόσμια επιχειρηματική δραστηριότητα και τη προώθηση της δια βίου επαγγελματικής σταδιοδρομίας στη ναυτιλία, θα πρέπει:

  • Να δοθούν κίνητρα και διευκολύνσεις τόσο για την προσαρμογή των ελληνικών πλοίων στα νέα περιβαλλοντικά δεδομένα που θα προκύψουν μετά από το 2020 με την υιοθέτηση της αλλαγής καυσίμου όσο και για την αντιμετώπιση του κόστους κατασκευής και λειτουργίας των νέων πλοίων.
  • Να εκσυγχρονιστούν οι λιμενικές υποδομές της χώρας ώστε να βελτιωθούν οι ακτοπλοϊκές υπηρεσίες, να δοθούν κίνητρα για την δρομολόγηση νεότευκτων πλοίων στις άγονες γραμμές και να δοθεί έμφαση στην αναβάθμιση των υπηρεσιών εξυπηρέτησης των μικρών και απομακρυσμένων νησιών.
  • Να δοθούν περισσότεροι πόροι για την ναυτική εκπαίδευση, να καλυφθεί η έλλειψη σύγχρονου υλικοτεχνικού εξοπλισμού στις Ακαδημίες του Εμπορικού Ναυτικού και να εκσυγχρονιστούν τα εκπαιδευτικά τους προγράμματα. Τέλος,
  • Να υπάρξει μεγαλύτερη μέριμνα για την εξασφάλιση ασφαλών θαλάσσιων μεταφορών και την υιοθέτηση αυστηρότερων κανόνων και προδιαγραφών για την προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος.

 

Ακρογωνιαίο λίθο του έργου του ΙΜΟ αποτελούν, δίχως αμφιβολία, οι διεθνείς του συμβάσεις, που εκτείνονται σε όλους τους τομείς της ναυτιλιακής δραστηριότητας: από την ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα, την προστασία από έκνομες ενέργειες στη θάλασσα και τη διαφύλαξη του θαλάσσιου περιβάλλοντος, μέχρι τη διευκόλυνση της διεθνούς ναυτιλιακής κίνησης, τη ρύθμιση της ναυτικής εκπαίδευσης και την εξασφάλιση αποζημίωσης για ζημίες από ναυτικά συμβάντα.

Σήμερα, το ότι είμαστε σε θέση να ατενίζουμε αισιόδοξα το μέλλον της διεθνούς, αλλά και της ευρωπαϊκής ναυτιλίας οφείλεται, στο μεγαλύτερο βαθμό, στο έργο του ΙΜΟ από τα μέσα περίπου του 20ου αιώνα μέχρι σήμερα, το οποίο, μέσω της ανάπτυξης ενός ολοκληρωμένου και αποτελεσματικού νομικού πλαισίου για τη διεθνή ναυτιλία, έθεσε τις βάσεις για μια ποιοτική, ασφαλή και περιβαλλοντικά φιλική ναυτιλία σε παγκόσμιο επίπεδο, με κανόνες, οι οποίοι διαρκώς αναθεωρούνται, προκειμένου να ανταποκρίνονται στις νέες τεχνολογικές εξελίξεις και τις σύγχρονες απαιτήσεις.

 

Η χώρα μας υπήρξε πάντα υπέρμαχος του έργου του ΙΜΟ, επιδεικνύοντας ισχυρή αφοσίωση στην αποστολή και τους στόχους του Οργανισμού για την ομοιόμορφη εφαρμογή των Συμβάσεων σε παγκόσμιο επίπεδο. Έχει συνεισφέρει και συνεχίζει να συνεισφέρει ενεργά στην υιοθέτηση ομοιόμορφων διεθνών κανόνων για τη ναυτιλία, κυρώνοντας εγκαίρως και εφαρμόζοντας με ζήλο το σύνολο σχεδόν των συμβάσεων του ΙΜΟ. Η σταθερή αυτή επιλογή δεν προέρχεται μόνο από την αφοσίωσή μας στην ποιοτική ελληνική ναυτιλία, αλλά και από το αίσθημα ευθύνης απέναντι στον ίδιο τον Οργανισμό και στις αρχές λειτουργίας, που τον διέπουν.

 

Για τον λόγο αυτό, νιώθω την υποχρέωση να συγχαρώ όλους τους φορείς της ελληνικής Ναυτιλίας, που διακρίνονται καθημερινά για τις επιδόσεις τους και που διαχρονικά συμβάλλουν, ώστε η Ελλάδα να κατέχει το υψηλότερο βάθρο στα παγκόσμια ναυτιλιακά δρώμενα.

 

Τους αξίζουν πραγματικά συγχαρητήρια και είμαι βέβαιος, ότι χάριν στις προσπάθειές τους το μέλλον της ελληνικής ναυτιλίας θα είναι για πολλά χρόνια ελπιδοφόρο και ευοίωνο.

 

https://mellon.gr/2018/09/26/pagkosmia-naftiki-imera-i-klironomia-tis-ellinikis-naftilias-pixida-gia-to-mellon-tis/

 

Κοινοποιήστε
Προσφατα Αρθρα
23 Sep 2023

Υδροπλάνα στον Σαρωνικό γιατί όχι;

    Εδώ και αρκετό καιρό, έχουμε επισημάνει την ανάγκη της δημιουργίας υδατοδρομίων στον Σαρωνικό. Χωρίς αμφιβολία, η απουσία των υδροπλάνων στερεί από τα νησιά της περιοχής του Σαρωνικού έναν σημαντικό παράγοντα, ο οποίος θα βοηθήσει στην περαιτέρω ανάπτυξή τους και θα συμβάλει αποφασιστικά στην ακόμη πιο δυναμική σύνδεσή τους με τον Πειραιά αλλά και […]

23 Sep 2023

Επιστημονικό Συνέδριο για την Πράσινη Μετάβαση και την Κυκλική Οικονομία στην Αυτοδιοίκηση

Μιλήσαμε σήμερα  για το ενεργειακό κόστος των Δήμων που τελικά καταλήγει στους πολίτες καθώς και την ενεργειακή φτώχια που ταλανίζει τα νοικοκυριά και τις τοπικές κοινωνίες. Ως απάντηση στο πρόβλημα προτείνεται: Οι Δήμοι, οι Τοπικές Επιχειρήσεις και οι Πολίτες να εκμεταλλευτούν τη νέα νομοθεσία και να παράξουν ηλεκτρικό ρεύμα ιδρύοντας ¨Ενεργειακές Κοινότητες¨ Στην ΕΕΤΑΑ έχουμε […]

Situs Slot Situs Slot RTP LIVE Situs Slot RTP LIVE Situs Slot RTP LIVE Gacor88 RTP LIVE gacor88 slot gacor gacor77 situs slot rtp slot Gacor88 Rtp Slot situs slot situs slot slot gacor rtp slot Situs Slot

 

 

?> ?>