Στην Ολομέλεια της Ευρωπαϊκής Επιτροπής των Περιφερειών παρουσίασε την 1η Φεβρουαρίου ο Σπύρος Σπυρίδων την εισήγησή του για τα εργασιακά θέματα που αφορούν τις οδικές μεταφορές και τις μεταφορικές επιχειρήσεις στην ΕΕ.
Η εισήγησή του, η οποία μάλιστα έγινε καθολικά αποδεκτή, αποτελεί πλέον την επίσημη θέση της Ευρωπαϊκής Αυτοδιοίκησης για τα θέματα αυτά.
Θεωρείται δε σημαντικό ότι κατά την παρουσίαση και την ψηφοφορία, παρέστη και στήριξε τις απόψεις του κ. Σπυρίδωνα, ο αντίστοιχος εισηγητής του Ευρωκοινοβουλίου για τα θέματα αυτά Ολλανδός Ευρωβουλευτής Van de Camp.
(Φώτο: Ο Σ.Σπυρίδων με την αρμόδια Επίτροπο της Ε.Ε. για τις μεταφορές, Violeta Bulc)
Η εισήγηση ανέδειξε στους 350 εκπροσώπους των 27 Κρατών Μελών την μεγάλη ανομοιομορφία που υπάρχει εντός της Ευρωπαϊκής Ένωσης, σε σχέση με την εργασιακή νομοθεσία, τις συνθήκες εργασίας και τους μισθούς των εργαζομένων, κάτι που έχει έντονα αρνητικό αντίκτυπο στην ανταγωνιστικότητα του κλάδου των μεταφορών και πολλές φορές στην οδική ασφάλεια.
Επεσημάνθηκε επίσης ότι αυτό οφείλεται στην μεγάλη απόκλιση της οικονομικής, κοινωνικής και εδαφικής συνοχής μεταξύ των κρατών -μελών της ΕΕ.
Χαρακτηριστικά ανέφερε για παράδειγμα ότι οι μισθοί των οδηγών ανάλογα με την χώρα προέλευσης κυμαίνονται από 300 έως 3300 ευρώ. Δηλαδή έχουν μια σχέση 1 προς 11 !
«Ο τομέας της κινητικότητας αποτελεί τον μεγαλύτερο οικονομικό τομέα σε παγκόσμιο επίπεδο , εντός της ΕΕ απασχολούνται 11 εκατομμύρια άτομα, αριθμός, που αποτελεί το 5% της συνολικής απασχόλησης, ενώ η συμβολή των μεταφορών στο ΑΕΠ είναι επίσης της τάξεως του 5%. Μόνο στις οδικές μεταφορές απασχολούνται 5 εκατομμύρια εργαζόμενοι και δραστηριοποιούνται 914.000 μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις». Τόνισε κατά την ομιλία του ο κ. Σπυρίδων.